Wednesday, October 28, 2009

Unstable Liverpool......

YANWA................. Permulaan yang sangat kurang memberangsangkan. Lebih mengejutkan pabila mencatatkan sejarah kalah empat perlawanan pada permulaan saingan EPL dan juga kalah dua kali dalam mengejar impian Championship League. Dan hari ini, mungkin Benitez kalah lagi kepada Ferguson apabila dua pemain impian Benitez hampir pasti menyarung jersi Man U. Villa dan Silva. Dua pemain yang sangat menjadi buruan. Hinggakan Man City juga berminat untuk mendapatkan khidmat mereka. Dua pemain Valencia itu semakin hampir dan bakal berangkat ke Man U.

Review:
Liverpool vs Man U

Pastinya ramai yang bersorak gembira tatkala Torres menjaringkan gol menewaskan Van De Sar. Dan ini bukanlah kali pertama buat Torres. Namun insiden-insiden yang berlaku, menampakkan betapa pemain Man U sangat membenci pemain Liverpool. Sebagaimana yang Vidic tunjukkan. Menerjah dua kali kaki Torres seolah-olah mahu Torres terus diusung keluar. Dan memang layak buat Vidic dikenakan kad merah. Lebih baik digantung terus selama beberapa perlawanan. Sebagai balasan, Macherano juga memang selalu buat hal apabila bertemu dengan Man U. Telah menjadi satu permusuhan antara Man U dan Liverpool. Begitu juga dengan 'fans"nya. Fanatik seringkali memperlekehkan fan Liverpool. Malah terlalu gembira tiap kali Liverpool kalah kepada mana-mana team.

Sunderland vs Liverpool.

Kesilapan teknikal? Tak ada silapnya, sesuatu yang tak diduga berlaku. Hanya kerana sebiji bola pantai akhirnya Liverpool kecundang. Jelas, permainan terlalu hambar buat Liverpool. Hilang hala tuju dan kesudahan yang tak berkesudahan. Baik Benayoun, Kuyt maupun Glen Johnson. Permainan dalam keadaan struggle. Percaya atau tidak, tindakan Co-Owner Tom Hicks sedikit sebanyak mempengaruhi Team Liverpool itu sendiri. Prestasi yang tidak seimbang membayangkan yang Liverpool mungkin akan tercicir. Semuanya bergantung kepada semangat juang pemain dan coach.

Dan pagi tadi, second team Liverpool kecundang di tangan Arsenal. Kekalahan 2-1 kepada Arsenal dalam mengejar Piala Carling. Mungkin Benitez perlu lakukan sesuatu atau mungkin juga Benitez patut digantikan?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...