Monday, September 14, 2009

Benayoun jawab kritikan peminat





LONDON - Yossi Benayoun (gambar) berjaya mengembalikan keyakinan Liverpool dalam perebutan memburu gelaran Liga Perdana England menerusi jaringan hatriknya kelmarin.

Ketika ramai pihak mempersoalkan keupayaan kelab Anfield itu untuk menjuarai gelaran tersebut musim ini, anak buah Rafael Benitez itu berjaya menjawab kritikan itu dengan aksi yang mengagumkan.

Benayoun menjadi wira The Reds dengan hatriknya itu selain mencipta peluang untuk Dirk Kuyt menjaringkan satu gol ketika membelasah Burnley 4-0 kelmarin.

Benitez puas hati dengan kejayaan anak buahnya itu dan turut memuji sumbangan pemain dari Israel itu.

"Yossi telah menjalani tugasan antarabangsa pada minggu lepas dan mempunyai jadual penerbangan yang padat, tapi dia tetap mahu beraksi," kata Benitez.

"Dia perlu membuktikan kualiti sebenarnya dalam setiap sesi latihan dan perlawanan.

"Sepanjang musim lepas dia telah menunjukkan kemampuannya sebagai pemain gantian dan kini dia membuktikan pula betapa pentingnya kemahiran dan pergerakannya di atas padang pada awal permainan."

Sementara itu Benitez juga yakin perancang Argentina, Javier Mascherano akan kembali cergas menjelang aksi dengan kelab Hungary, Debrecen pada kempen Eropah Khamis ini.

"Kecederaannya tidak begitu serius dan dia akan diturunkan." - Agensi

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...