Friday, September 11, 2009

Tutup mulut pengkritik - Benitez (Kosmo!)





LIVERPOOL - Pengurus Liverpool, Rafael Benitez (gambar) menuntut anak buahnya menutupkan mulut pengkritik yang mengatakan harapan mereka untuk menjulang trofi Liga Perdana England musim ini sudah berakhir.

Naib juara musim lalu itu tewas dua daripada tiga perlawa- nan pertama mereka sebelum jaringan lewat Steven Gerrard menyelamatkan maruah Liverpool untuk menewaskan Bolton Wanderers 3-2 pada aksi keempat minggu lalu.

Malam ini, Liverpool bakal melayan kunjungan pendatang baru, Burnley di Anfield dan Benitez menegaskan, masih terlalu awal untuk menyatakan mereka sudah gagal untuk memburu kejuaraan pertama liga selepas tempoh 20 tahun.

"Kamu tidak boleh menjulang piala pada September. Jadi kamu perlu terus berjuang sehingga Januari dan melihat di mana kedudukan kamu. Kemudian pada April dan Mei, kamu masih perlu terus memberi saingan.

"Kami tidak dapat beraksi pada tahap sebenar tetapi diharapkan kemenangan ke atas Bolton tempoh hari dapat menaikkan semula keyakinan pemain.

"Kami perlu tumpukan satu perlawanan pada sesatu masa, cuba mendapatkan tiga mata penuh dan kemudian barulah melihat di mana kedudukan kita pada setiap minggu itu," kata Benitez.

Benitez turut menganggap Burnley bakal memberi saingan sengit kepada anak buahnya memandangkan lawan mereka itu telah berjaya memalukan Manchester United dan Everton musim ini.

"Burnley sebuah pasukan yang hebat dan pemainnya saling mengenali satu sama lain. Kejayaan menewaskan United dan Everton membuktikan mereka mampu melakukan yang terbaik," jelas Benitez. - AFP

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...